نقاشی ساختمان

جالب است بدانید پس از آنکه یکی از همسایگان برای نقاشی ساختمان محل زندگی یا کارخود اقدام میکند، به زودی دیده می شود که همه همسایگان برای رنگ آمیزی ساختمان و منزل خود با نقاش ساختمان همسایه ای که در حال بازسازی است مذاکره میکند و حتی قیمت ها و نحوه انجام کار را جویا میشوند. چرایی ابن موضوع پاسخی ساده دارد. رنگ آمیزی ساختمان یکی از کم هزینه ترین ،سریع ترین و چشم گیر ترین روشهای موثر در ایجاد تاثیرات بصری در محیط های داخلی و خارجی میباشد مثل نقل مکان به یک خانه جدید وآغاز یک زندگی نو.احتمالا شنیده اید که نقاشی ساختمان علاوه بر زیبایی وافزایش ارزش ملک به عنوان یکی از خطوط اصلی دفاع در خانه در برابر آب و هوا، حشرات و سایر آسیب ها عمل می کند، بنابراین یک جنبه مهم در نگهداری خانه؛ نقاشی ساختمان است؛ به همین دلیل مهم است که برنامه ریزی و زمان کافی داشته باشید که رنگ ها، سایه ها و سبک های رنگی که می خواهید خانه خود را تزئین کنید را بررسی کنید. همچنین به شما تاکید میکنیم انتخاب یک نقاش بدون عقد قرار داد و مشخص کردن حدود کار؛ مطمنا معضلاتی را برای خود و نقاشتان به وجود می آورد که باعث پشیمانی شما میگردد.

در انتخاب نقاش عجله نکنید ! یک نقاشی ساختمان خوب و با کیفیت میتواند 7 تا 10 سال دوام داشته باشد و یک رنگ امیزی بدونه کیفیت شما را به چالش اساسی در 3 سال اول مواجه میکند

احتراما با توجه به حجم زیاد مطالب در این مقاله برای ارجاع به قسمت های مختلف از فهرست مطالب استفاده کنید و در هر قسمت از مقاله میتوانید با کلیک کردن بر روی دکمه فهرست مطالب به فهرست مطالب دسته بندی شده برگردید. به عنوان یک کارشناس پیشنهاد میکنیم مطالب را کامل بخوانید که یک دید کلی برای نقاشی ساختمان داشته باشید

انتخاب رنگ

اولین مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید، انتخاب رنگ مناسب برای دیوار است. انتخاب رنگ را بر اساس سلیقه، مبلمان، وسایل و نور خانه انجام دهید. لزومی ندارد مثل همیشه به سراغ رنگ‌های تکراری بروید؛ رنگ کردن خانه می‌تواند تغییر بزرگی باشد. پس از رنگ‌های جدید استفاده کنید و آنها را با رنگ دکوراسیون خانه هماهنگ کنید. حتی یک یا دو دیوار رنگی هم تأثیر خوبی بر فضای داخلی می‌گذارد.

انواع رنگ‌های ساختمانی

انتخاب نوع رنگ، مرحله دومی است که با آن روبرو می‌شوید. زمانی که به مغازه و فروشگاه فروش رنگ‌های ساختمانی می‌روید، اولین سؤالی که فروشنده از شما می‌پرسد این است: چه رنگی می‌خواهید؟ پس باید انواع رنگ‌های ساختمانی را به خوبی بشناسید.

رنگ روغن

رنگ روغن یکی از قدیمی‌ترین انواع رنگ ساختمان است. این رنگ همان‌طور که از اسمش متوجه می‌شوید، پایه روغنی دارد؛ یعنی روغن با مواد رنگی مخلوط شده است. رنگ روغن ویژگی‌های مختلفی دارد که برخی مثبت و برخی منفی هستند. با اطلاع از معایب و مزایای رنگ روغن می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

عایق
دوام بالا
قابل شستشو
پوشش دهی مناسب
دارای نوع براق، نیمه براق و مات
مناسب برای درب و پنجره
محلول در نفت و تینر
بوی شدید رنگ
دیر خشک می‌شود
پروسه رنگ کاری طولانی می‌شود
لکه‌ها راحت‌تر تمیز می‌شوند

رنگ پلاستیک

نوع دیگر رنگ ساختمان که آن هم طرفداران خود را دارد، رنگ پلاستیک است. این رنگ هم معایب و مزایای خاص خودش را دارد.

سادگی روند نقاشی
محلول در آب
بوی تند ندارد
سریع خشک می‌شود
جاذب رطوبت
دوام کمتر
روی پنجره و فلز کاربرد ندارد
برخی انواع آن غیر قابل شستشو هستند
برای رنگ سقف مناسب است

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک را می‌توان حزو نسل جدید رنگ‌های ساختمانی به حساب آورد. این رنگ دارای تنالیته‌های بسیار است. در ادامه با خصوصیات رنگ اکریلیک بیشتر آشنا خواهید شد.

سازگار با محیط زیست
محلول در آب
پوشش دهی بالا
سریع خشک می‌شود
بوی زیاد ندارد
بعد از خشک شدن تیره‌تر می‌شود
نیاز به زیر کاری ندارد
ضد رطوبت
ترک نمی‌خورد
دوام بالا