تعمیر مبل در اصفهان

مبل راحتی باید به گونه ای باید باشد تا افراد بتوانند در زمان استراحت بر روی آن به آرامش کافی برسند . تعویض روکش مبل در اصفهان کاملا حرفه ای

همانطور که می دانید تمام سطح مبل راحتی با پارچه پوشانده شده است . از مبل راحتی استفاده زیادی می شود همین سبب میشود پارچه این نوع مبل ها سریع کثیف و چرک شده و یا ممکن است فوم و فنر مبل، حالت اولیه خود را از دست بدهد. تعویض روکش بهترین روش برای بازگرداندن مبل به شکل و شمایل اولیه اش است که از نظر اقتصادی با صرفه تر از خرید مبلی نو است.

 

خودتان روکش مبل هایتان را تعویض کنید

اگر از انجام کارهای فنی لذت می برید و بدنه و کلاف مبلتان سالم است و شما تنها باید پارچه آن را عوض نمایید بهتر است خودتان تعویض رویه مبل را بر عهده بگیرید تا کمی از هزینه هایتان کاسته شود اما اگر تمایلی به این کار ندارید و می دانید که انجام این کار از عهده شما بر نمی آید یا اگر اگر مبل تان نیاز به تعمیر اساسی دارد ، از همان ابتدا کار را به کاردان واگذار کنید و از یک تکنسین ماهر برای انجام این کار یاری بستانید.تعمیر مبل در اصفهان خود را با بهترین کیفیت و همراه با سرویس رفت و برگشت رایگان به ما بسپارید

آموزش تعویض روکش مبل در منزل

 

پارچه مبلتان را از کلافش جدا کنید
اگر می خواهید خودتان روکش مبل هایتان را تعویض کنید ، به آرامی پارچه مبلتان را از کلافش جدا کنید به این صورت که محل چسبیدن پارچه به کلاف را بیابید و منگنه یا چسب آن قسمت را بکنید اما به آرامی این کار را انجام دهید تا پارچه سالم بماند زیرا شما این پارچه را برای اندازه گیری نیاز دارید .

بر روی زمین پارچه مبل را پهن کرده و اندازه های دقیق آن را بگیرید ، برای اندازه گیری آن قسمت هایی از پارچه را که توی کار یا در دوخت رفته اند را فراموش نکنید و اندازه بگیرید تا در آخر پارچه شما کوتاه نشود . سپس اندازه ها را بر روی کاغذ با ترسیم الگو یادداشت کنید.

کدام مبل ارزش تعمیر را دارد؟

اولین قدم در تعویض یا تعمیر مبل در اصفهان این است که از خودتان بپرسید آیا این مبل ارزش تعمیر و احیا را دارد؟ اگر مبل شما کلاف خوبی دارد و بدون هرگونه شکستگی است، می‌توانید به فکر تعمیر آن باشید. کلاف مبلمان به خصوص مبل استیل که درصد زیادی از آن از چوب کارشده است اهمیت بسیاری دارد، البته در انواع مبل راحتی هم باید توجه ویژه‌ای به کلاف اصلی داشت.

از آنجایی که در بیشتر طرح های مبلمان راحتی، قسمت اعظم کلاف کاملاً در زیر پارچه قرار می‌گیرد و دیده نمی‌شود، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد. باید بگوییم که کلاف مبل راحتی نیز مانند مبل استیل، اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهترین جنس پارچه برای رویه مبل

اغلب جنس رویه مبل از انواع پارچه های مصنوعی مثل آکریلیک، نایلون، پلی استر یا کتان، پشم، چرم است که هر یک از افراد مطابق سلیقه و با درنظر گرفتن شرایط و بودجه شان یکی از این جنس پارچه را برای رویه مبل خود انتخاب می کنند.

اگر می خواهید پارچه انتخابی شما کمترین میزان آلرژی را داشته باشد، پارچه های نخی یا چرم را انتخاب نمایید و هیچ گاه سراغ پارچه های پشمی و مخملی که به دلیل پرز دهی، برای افراد مبتلا به آلرژی مناسب نیستند ، نروید.

اگر جهت حمل و نقل و خدمات حمل اثاثیه منزل در اصفهان نیز احتیاج به کمک داشتید میتوانید به سایت باربری دریا بار مراجعه نمایید

انتخاب پارچه مبل

 

نکات مهم برای تعمیر مبل در اصفهان
کدام نوع پارچه را برای رویه مبل انتخاب کنیم؟
بیشتر پارچه های چرمی موجود در بازار از جنس فوم یا چرم مصنوعی هستند و اغلب چرم طبیعی نیستند. چرم طبیعی به این علت که قیمت بالایی دارند ، برای عموم قابل دسترس نیست و مشتری خاص خود را دارد . برای انتخاب چرم مصنوعی باید مرغوب ترین آن را که با گذشت زمان پوسته و رنگ پریده نمی شود را انتخاب نمایید .

بهتر است بدانید که پارچه های زیادی در بازار وجود دارند که بهترین نوع آن پارچه هایی هستند که لکه دار نمی شوند و در صورت کثیف شدن یا میتوانید به راحتی لک را از روی آنها تمیز نمایید. پس دقت کنید پارچه مبل راحتی که جنس مرغوب و کیفیت بالایی را دارد ، خریداری نمایید.

انتخاب رنگ پارچه با توجه به شرایط زندگی

 

اگر دارای فرزند کوچکی هستید و یا منزلتان پر رفت و آمد است و احتمال کثیف شدن مکرر روکش مبلتان وجود دارد ، برای روکش مبل خود رنگ های چرک تاب انتخاب کنید. بدین معنی که هر رنگی را که انتخاب نموده اید کمی چرک تاب تر یا پر مایه تر از آن را در نظر بگیرید تا در صورت کثیف شدن پارچه مبل لکه ها بر روی آن نمایان نباشد.

تغییر روکش مبل

تعویض روکش مبل با انتخاب رنگ و جنس مناسب
اگر می خواهید دکوراسیون منزلتان چشمگیرتر به نظر برسد بهتر است برای روکش مبلتان یک طرح و نقش مناسب با دکوراسیون در نظر بگیرید مثلا اگرفضای شما شلوغ است یک طرح خلوت و کم رنگ انتخاب کنید و برای فضاهای بزرگ و خلوت از طرح های شلوغ و پر رنگ استفاده کنید .

اگر فضای شما شلوغ است و پارچه هایی با طرح های شلوغ را می پسندید می توانید برای مبل از پارچه ساده و برای کوسن ها از پارچه های نقش و نگاردار استفاده کنید .تعمیر مبل در اصفهان

رویه دوزی مبل

 

اگر در خیاطی ماهرید خودتان می توانید برای مبل هایتان رویه بدوزید اما اگر در این کار تبحر کافی ندارید این کار را به یک رویه دوز ماهر بسپارید. الگوی رویه مبل و روکش قدیمی آن را برای دوختن رویه جدید در اختیار رویه دوز قرار دهید و عکسی از مبلمانتان را را به رویه دوز نشان داده تا بتواند بر کار خود تسلط بیشتری یابد.

این مرحله اهمیت فراوانی دارد

در آخر زمان این می رسد که به رویه کوبی بپردازید . رویه کوبی ممکن است برایتان ساده به نظر برسد اما بسیار پراهمیت است. ازنکات قابل توجه هنگام رویه کوبی ، میزان کشیدگی پارچه بر روی سطح مبل است.

اگر پارچه بر روی مبل بسیار کشیده شود ، سریع پاره می شود و اگر پارچه بر روی مبل کشیدگی کمی داشته باشد چروک و شل خواهد شد. یک رویه کوب ماهر در قسمت های مختلف مبل ، گوشه ها را صاف و بدون چروک در آورد.

روش تعویض روکش مبل

 

آموزش روش صحیح تعویض روکش مبل
استفاده از ژلاتین در دوخت پیراهن مبل
دوخت پیراهن مبل به 3 صورت پارچه ای، ژلاتینی و پارچه ای-ژلاتینی انجام می شود . نوع پارچه ای ها قابل شست شو و مقاوم هستند اما پیراهن مبل ژلاتینی با اینکه از نمونه پارچه ای گران تر است اما معایب زیادی مانند احتمال زیاد پاره شدن ژلاتین ، کوتاه بودن عمراین روکش ها ، تعریق در گرما و حتی سرما دارد . بیشتر کسانی که پیراهن مبل ژلاتینی را انتخاب می کنند تمایل دارند طرح مبلشان مشخص شود .

برای سفارش انواع پیراهن مبل ابتدا باید با محل مورد نظر تماس بگیرید، سپس کارشناس با کاتالوگی از انواع پارچه و مدل دوخت برای دیدن سرویس مورد نظر شما به منزل می آید و پس از انتخاب طرح موردنظرتان روکش مبل را برای شما آماده می کند. می توانید از پیراهن مبل و یا رویه های زیپ دار قابل شست و شو استفاده کنید .

کاور مناسب

 

برای انتخاب کاور مناسب برای هر مبل بهتر است به نوع مبلمان، جنس پارچه رو مبلی و سلیقه هر فرد توجه شود . در دوخت کاور مبل استیل و پیراهن مبل معمولی از کاور مبل پارچه ای و یا کاور مبل ژلاتینی استفاده نمود.