بهترین پرده سرا

پرده یکی از عناصر اصلی در فضاهای مسکونی است. هر قسمت از خانه باید نسبت به نوع کاربری اش، پرده ای مناسب و هماهنگ با دکوراسیون همان فضا داشته باشد. فضای اتاق پذیرایی، از اهمیت بالایی در بین هر ایرانی برخوردار است. به طوری که میتوان آن را به عنوان مهمترین قسمت خانه بر شمرد. دلیل آن هم چیزی جز مهمان نواز بودن ما ایرانی ها نیست!

کاربرد پرده کرکره ای

همانطور که می دانیم پرده یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون منزل می باشد ، زیرا علاوه بر ایجاد زیبایی باعث حفظ حریم و ایجاد یک فضای خصوصی و همچنین کنترل نور ورودی منزل می شود .بهترین پرده سرا

یکی از مهمترین این محصولات کرکره ها یا پرده های بالا رونده می باشد که دارای انواع فلزی ، چوبی ، زبرا ، شب و روز ، پلیسه ، شید ، سیلوئت و … می باشد.

ما قصد داریم اطلاعاتی را در مورد این محصولات و مکان و نحوه قرارگیری آنها در اختیار شما قرار دهیم تا با اطلاعات کامل اقدام به خرید فرمایید .

هر شخص دوست دارد پذیرایی خانه اش، بیشتر از هر قسمت دیگر در خانه، بدرخشد. پرده یک عضو کاربردی و دکوری در این قسمت از خانه به شمار میرود. قبل‌ترها برای پوشاندن پنجره های پذیرایی از پارچه های تور، مخمل و ساتن در انواع طرح و رنگ های متنوع همراه با والان و یا کناره های پرده، استفاده میشد. امروزه پرده های جدیدی در شکل و جنس های متنوع، طراحی و تولید میشوند، که تقریبا میتوانند نیاز هر فضایی را پاسخ دهند.

 

انواع پرده کرکره ای

  • پرده زبرا
  • پرده شیدبهترین پرده سرا
  • کرکره چوبیبهترین پرده سرا
  • کرکره آلومینیومیبهترین پرده سرا

پرده کرکره ای آلومینیومی: یکی از معروف ترین و قدیمی ترین نوع پرده کرکره، پرده های کرکره ای آلومینیومی هستند. این جنس پرده ها از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. از آنها در گذشته برای پوشش پنجره های اتاق پذیرایی، استفاده می کردند و برای بیشتر سکه دار کردن فضا، از پرده های پارچه ای هماهنگ با آنها بهره میبردند.

پرده کرکره ای چوبی: این پرده ها مانند پرده های آلومینیومی هستند با این تفاوت که به جای فلز، از انواع چوب های صنعتی، مانند بامبو و افرا تهیه و تولید می شوند. به دلیل بکارگیری از چوب طبیعی در ساخت این کرکره ها، آنها از قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر، برخوردار هستند. از کرکره های چوبی بیشتر برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی در اتاق های پذیرایی، استفاده میشود.

پرده های شید: این پرده ها گزینه مناسبی برای فضاهای پذیرایی هستند. شما میتوانید بر حسب نیاز از انواع جنس های ضخیم و نازک برای سفارش آنها استفاده کنید. در صورتی که فضای پذیرایی تان نیاز به نور بیشتر دارد، جنس پارچه پرده را نازکتر انتخاب کنید و اگر قصد دارید از شدت نور بکاهید، از پارچه های با ضخامت بیشتر استفاده کنید.بهترین پرده سرا

پرده های زبرا: این پرده ها از جنس پارچه تولید شده اند. همچنین پرده از دولایه پارچه‌ی شفاف و کدر (تور و پارچه) با فاصله ای مشخص از یکدیگر، طراحی شده است. زمانی که از کنار به این پرده ها نگاه میکنید، پارچه هایی که مابین دو پارچه اصلی قرار گرفته اند، به صورت لوزی دیده میشوند. همین پارچه های اتصال دهنده، میتوانند میزان ورود و خروج نور و یا دید افراد را تعیین کنند. کاربرد پرده زبرا مانند پرده شید است با این تفاوت که شما میتوانید بدون بالا و پایین بردن پرده، میزان نور را تنظیم کنید ولی در پرده های شید برای تنظیم نور بهتر، باید پرده را کاملا جمع یا باز کنید. همین گزینه بر محبوبیت استفاده از این پرده ها در فضاهای پذیرایی افزوده است.